Nová výzva OP JAK pro NNO - Šablony pro neformální vzdělávání
02_24_031 ŠABLONY PRO NEFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Základní shrnutí zde:
Datum zahájení příjmu žádostí: 8.4.2024
Délka projektu: 24 - 36 měsíců (ukončení realizace max do 31.12.2027)
Výše dotace: max 250 000 + (2 500 * počet členů ročník 2006-2020)
Možné aktivity:
- Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků a dobrovolníků v neformálním vzdělávání
- Podpora inovativního vzdělávání dětí a mládeže v neformálním vzdělávání
- Spolupráce s rodiči dětí a mládeže a veřejností.
Udržitelnost: není
Oprávněný žadatel:
- spolek !nikoliv pobočný spolek! (viz hasiči)
- ústav
- ops
- subjekty zřizované církví
Žadatel existuje déle než 3 roky a má práci s dětmi/mládeží zakotvenou jako hlavní činnost
Žadatel má k 31.12.2023 minimálně 20 registrovaných členů/účastníků ročník 2020 - 2006 (každá osoba se vykazuje jednou)
Členové/účastníci platí roční členské příspěvky.
Obrat žadatele za poslední uzavřené účetní období dosahuje alespoň 1 % částky celkových způsobilých výdajů projektu.
Žadatel NENÍ sportovní organizací zapsanou v Rejstříku sportu.
Aktivity:
- Vzdělávání pracovníků v neformálním vzdělávání (min 8 hodin vzdělávání (může být složeno z více kratších seminářů), dokládá se sken osvědčení o absolvování) 4 544 Kč
- Vzdělávání dobrovolníků v neformálním vzdělávání 2 536 Kč
- Spolupráce pracovníků v neformálním vzdělávání (hospitace/návštěva v jiném zařízení. Zahrnuje společnou přípravu, samotnou hospitaci a následné vyhodnocení. Časový rozsah 8 hodin) 4 544 Kč
- Spolupráce dobrovolníků v neformálním vzdělávání 2 536 Kč
- Inovativní vzdělávání dětí a mládeže v neformálním vzdělávání (projektové učení/tandemové vzdělávání/nové technologie/zážitkové učení/aktivní učení/místně zakotvené učení) 16 000 Kč
- Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v organizacích neformálního vzdělávání (výstupem je 1 h setkání) 1 510 Kč
Témata pro osobnostnostně sociální rozvoj pracovníků a dobrovolníků:
- spolupráce s rodiči a zákonnými zástupci dětí a mládeže;
- propojování formálního a neformálního vzdělávání;
- přírodovědné a technické vzdělávání;
- vzdělávání pro udržitelný rozvoj – např. EVVO (environmentální vzdělávání, výchova a osvěta), klimatické vzdělávání, principy místně zakotveného učení;
- prevence kyberšikany, chování na sociálních sítích, mediální gramotnost;
- kulturní povědomí a vyjádření;
- rozvoj podnikavosti a kreativity;
- well-being a psychohygiena (zdravověda, první pomoc);
- genderová tematika a genderová rovnost v obsahu vzdělávání;
- občanské vzdělávání a demokratické myšlení;
- společné vzdělávání (rovný přístup k dětem a mládeži s omezenými příležitostmi, se zdravotním či duševním onemocněním a nadaným/talentovaným) a primární prevence;
- nové metody práce s dětmi a mládeží (např. projektové a zážitkové učení, badatelské učení a metody aktivního učení jako je situační učení nebo angažované učení a další);
- odborná témata zaměřená na konkrétní činnost organizace neformálního vzdělávání.
Témata pro inovativní vzdělávání:
- přírodovědné a technické vzdělávání;
- vzdělávání pro udržitelný rozvoj – např. EVVO (environmentální vzdělávání, výchova a osvěta), klimatické vzdělávání;
- prevence kyberšikany, chování na sociálních sítích, mediální gramotnost;
- kulturní povědomí a vyjádření;
- rozvoj podnikavosti a kreativity;
- well-being a psychohygiena;
- genderová tematika a genderová rovnost v obsahu vzdělávání;
- občanské vzdělávání a demokratické myšlení;
- společné vzdělávání (rovný přístup k dětem a mládeži s omezenými příležitostmi, se zdravotním či duševním onemocněním a nadaným/talentovaným) a primární prevence;
- odborná témata zaměřená na konkrétní činnost organizace neformálního vzdělávání.